Sunday, June 19, 2011

Hari ini hari AYAH~~

SELAMAT HARI BAPA, AYAH <3

hensem tak ayah kita, mmg lain dgn muka kita kan hehe

as'salam, hari ahad hari untuk berehat, tambah hari ni adalah HARI BAPA, tapi ayah saya kerja menjalankan tanggungjawabnya sebagai kakitangan Jabatan Pendaftaran Negara di Putrajaya. ayah susah nak cuti, kalau dia cuti tu mmg urgent sangat lah. Dah lama dah tak bercuti sama2 dengan family, dulu2 ayah selalu outstation masa tu lah family vacation kami, ayah akan bawa whole family ikut dia pergi outstation yeah!!.. sekarang kalau pegi outstation pun, dh x boleh ikut :(..

yg duduk tgh2 tu ayah saya, muka sama mcm adik masa kecik2, sangat sama patutlah adik anak manja ayah :)

Nama di beri Rasidan Bin Abdul Rahman. Tarikh lahir, 3 july 1955. Asal, N9. Anak bongsu dari lima orang adik beradik and he's the only one lelaki. SANGAT MANJA!!!

ayah saya otai dulu, :)

Ayah saya selalu panggil saya dengan adik SAYANG .. yeahhhh.. kalau call " sayang dah makan? mcm boyfriend tak :), tapi ayah tak penah pula panggil ibu sayang hahaha.. romantik dengan anak2 dia saje.
Ayah nampak saje mcm tu, tapi dia sangat garang lagi2 dengan saya sebab saya degil, keras kepala , masa kecik2 selalu kena rotan dengan ayah mesti saya, selalu kena duduk luar rumah mesti saya PLUS!! ayah penah datang sekolah sebab saya yang degil ini!!!!.. ok fine sangat gangster time sekolah. maybe saya nakal sebab masa kecik2 dlu ayah pun nakal , wanted student hahah, so menurun lah dkt anak dia :).ayah tegas dkt office, saya penah tengok ayah marah orang, kalau dkt rumah mcm singa, dekat office no komen

hari pernikahan ibu dengan ayah :) saya takda lagi hehe

Ayah sangat ambil berat tentang anak2 dia, lagi kalau anak dia tak makan, haaa..sebab terlebih makan lah jadi macam ni.. plus kalau anak dia sakit. itu lagi melebih2 risaunya. ini pun berkaitan dengan saya, anak dia yang selalu sangat sakit -AININA.. keluar masuk hospital tak payah cakap lah dulu, sekarang pun sama. :(

Ayah, satu sifat dia Pembersih . Yeahhh.. pembersih, itu penting. sangat2 pembersih dia kalau boleh debu pun tak nak ada, kalau tengok kereta dia, kasut dia, baju dia, barang2 dia kalah bersihnya daripada kami punya. Susah nak cari lelaki pembersih sekarang, kalau saya jumpa saya terus tangkap simpan dalam rumah haha.
Ayah pandai buat kerja rumah, masa saya kecik2 ibu kerja shift, ayah yang akan kemas rumah, sapu sampah lap2 tingkap, basuh baju, sidai baju,gosok baju, basuhkan kasut sekolah. sekarang pun dia still ada juga tolong2 buat benda tu, tapi dah tak selalu dah.. ada anak dara boleh buat tu semua :)

ayah suka menyanyi, walaupun suara err.. tapi saya terima sedap juga 

Ayah suka buat benda pelik2, contoh : kalau dia nak masak dia suka campur benda bukan2 dalam makanan, lepas tu suruh anak2 dia try, saya jadi mangsa. anak hebat buat yong tau fu, dulu ayah ada stall, sekrang dia tak buka dah, sbb dh kerja dgn jpn. ayah suka try benda pelik2, suka kumpul barang2 yg pelik2 juga, kadang2 sampai ibu marah sebab macam serabut hehe.

ayah selalu pesan dekat saya tiap2 kali masuk hantar saya balik uitm , kalau call pun dia akan cakap benda sama " belajar rajin2, jangan nak suka2 masuk sini, fokus itu penting" kadang2 pilu, kadang2 ainina ni tak makan saman, suka juga main2, belajarnya sikit, main2nya lebih. ayah pesan sebab dia nak anak dia berjaya, saya tahu isi tersurat tiap2 kali ayah cakap mcm tu. Saya tak penah nampak ayah menangis, tapi saya tahu kalau anak dia tak berjaya, dia sedih. Semenjak satu case tu, saya dh tak jadi budak wanted sekolah, semenjak hari tu, saya dah rajin sikit, semenjak hari tu saya dah tahu apa maksud ayah selama hari ni

keluarga kami kecil sahaja, ada ayah,ibu,saya dan adik

AYAH, Selamat Hari bapa <3 nanti kalau dah berjaya, ayong bawa ayah jalan2 pusing dunia :)

2 comments:

hafizulhakim said...

like this entry!

Unknown said...

heheh..awak blum lg jd bapa xda entry