Wednesday, January 18, 2012

~ end of 2nd semester

~ End of 2nd semester

kegembiraan selepas paper terakhir semalam 17/1/2012


Finally blog ini ter-update lah juga lepas bersawang dengan agak lamanya.. ini semua gara2 final exam.. alhamdullilah exam dah lepas dan BERAKHIRNYA semester dua dengan gembiranya.. 
bucket list masa cuti telah ada.. tinggal nak laksanakan sahaja.. 
impian dengan keputusan exam kali ini lebih baik daripada sebelum2 ini..

semester dua yang sangat mencabar jiwa, raga, fizikal, mental, rohani, jasmani,.. permulaan yang dirasa pahit pasti akan berakhir dengan manisnya, mula2 sem je dah rasa give up, rasa beban banyak sangat nak tertanggung, merungut tu jgn nak ceritalah, hari2 merungut..rencah kehidupan semester dua lebih menarik apabila dapat melihat pelbagai ragam manusia bermula dari pensyarahnya, pelajarnya, kawan2nya, dan orang sekeliling. sem ini hidup lebih berdikari, bukan taknak bergantung dengan orang lain, cuma kadang2 hidup ini kita perlu mengajar diri untuk lebih bergantung harap dengan diri sendiri kerana dipengakhiran hidup kita pun kita akan keseorangan :)

." One of the best place if you want to learnt new things is in University" saya pegang dengan kata ini .. here we can learnt how to survive in many ways, behavior orang lain, di sini juga mengajar saya apa makna " KAWAN DAN LAWAN" yes! and now i can see the real meaning of friendship. Kawan dan sahabat dua kata yang berbeza dan makna yang berbeza. Bagus , jika kita mempunyai banyak kawan, tetapi dalam banyak2 itu tak semua mampu menjadi seorang sahabat.. orang lain , lain cara intepretasi makna ini. Satu kelas yang kecil mampu menjadi keluarga jika ada talian persaudaraan yang utuh dan talinya sentiasa dijaga. Saya seorang, Yes ! i'm alone.. kenapa? mana pergi kawan2? ada sahaja.. cuma sekarang lebih banyak bergerak dengan sendiri. keseorangan lebih baik. 

And to you my friend.. thanks mesti serabut dengan nina sbb asik2 duk berkepit dengan kau je, pergi mana2 pun dengan kau, even kolej beza, lain course tapi kau mmg sentiasa ada untuk nina.. you such a good friend, one in a million..i hope our friendship will be forever.. thank you .. KAU BAIK SANGAT! gila2, orang yang serabut, kelam kabut, banyak cakap, banyak merepek, terpaksa layan gila2 kau, waktu kau sedih terus paksa orang pegi DC nak jumpa, gigihkan diri pegi DC takut kau menangis(haha), waktu nina serabut terus paksa kau pegi DC, dan tanpa banyak soal kau terus pegi, buat kerja gila itu kita, LOVE YOU!

Hidup ini kita perlu terima cabaran, tanpa cabaran kita tak mampu jadi seorang yang hebat, semester ini banyak cabaran, saya berjaya menempuh cabaran ini dengan usaha dan kesabaran diri. Ibu dan ayah banyak bagi semangat, tiap2 kali pasti akan ada ayat ini diakhir perbicaraan " belajar elok2 ea, rajin2" tanpa mereka tiadanya saya di sini, dengan kata2 itu buat diri lebih semangat untuk tebus kekurangan yg ada pada sem lalu, harap ianya dapat ditebus dan dapat melihat ukiran senyuman yang manis daripada wajah polos kesayangan saya ini " IBU DAN AYAH" kegigihan mereka buat saya jadi lagi kuat.. saya sayang ibu dan ayah saya :)

Terima kasih untuk pensyarah2 semester ini, tanpa anda semua, kami yang ada tidak mampu melangkah sejauh ini, dari subjek analisis Dr. Norizah yg ceria orangnya, senyum selalu, dari serabut kepala fikir mcm mana nk PASS pun cukup la subjek sehingga berjaya buat diri saya suka akan subjek ini walaupun tahu kemampuan diri tak cukup hebat lagi. Pn, Farah Hanini the best lecturer i ever meet! protokol! yeay! hopefully dia akan mengajar kami semester yang lain, En. azhar,, the coolest lecturer.media.. and i think this subject like..err... no komen, dengan subjek ini buat saya mampu jadi seorang yg kreatif. Pn, noriza.. bm khusus buat kami dapat jadi pelakon terhebat semester ini, walaupun kaku, Pn. azita.. budaya.. menarik, alhamdullilah penghasilan kumpulan kami yang mantap.. Cik saliza.. SOSIOLINGUISTIK.. kalau x describe pun orang tahu subjek ni mcm mana.. -___-.. harapan mcm tipis untuk subjek ini, tapi masih mengharap kerlipan itu, Frau saleha.. danke schon.. ich liebe dich heee..german class..awesome! last but not least Gamelan! terbaik! terus jadi ahli muzik!

habis juga coretan2 yang terbuku dalam minda dan sanubari ini, harap semester hadapan akan jadi lebih baik dan mencabar dan buat saya jadi seorang yang lebih kuat! jumpa semester hadapan LG 221 2A opppss.. LG 221 3A sudah sem depan! part 3 you!!!!

and you .. Thanks for everything.. and the video..bangga kejap bila ada orang mampu buat vid masuk utube buat untuk saya,awww.... jumpa semester depan awak!!! will miss you :).. take care bakal PAKSU .. :)
love you <3


No comments: