Sunday, October 16, 2011

~ Melaka- Tampin

MELAKA~ TAMPIN


Hari ini, tujuan utama ke UITM LENDU!, pkul 8.10 dh bertolak yeah, aku sangat mengantuk ok, ayah drive dari mula datang sampai balik, LESEN saya buat perhiasan haha.. saya rasa ini mcm short vacation kot, pegi pagi, balik petang, dapat lah release tension sekejap.

sampai uitm lendu, hanya pusing2 5 minit je pun, lepas tu trus ke Tanjung bidara, Melaka. pagi2 dah sampai laut, jadinya sangat best, walaupun x mandi, sibuk posing2 dekat sini, kalau ada bawa baju lama dah terjun mandi 





dengan nad skali


motif sgt kau adik ahha

lepas duk posing2 dkt sini, pegi pengkalan balak pula, survey2 di sana pula

khusyuk sangat ibu ayah kita ni..

dah settle semua, ayah cakap jom balik TAMPIN!, ohh..aku ada kampung lagi, tak sedaq diri punya budak, ekau tu ado darah nogoe sembilan, lama dah saya tak jenguk rumah arwah wan dan atok,.. apa khabar agaknya orang sana.. dari melaka ke tampin sekejap je haaaa.. b4 tu singgah makan dlu di pekan tampin

aku yang duk beriya nk makan ni, tp adik yg duk sibuk habiskan..sangat sedap


lepas tu mula lah, perjalanan ke rumah ITU.. ok fine, sampai2 je, mak aihhh.. mcm rumah nk buat cite seekers je, mula2 nk snap gmbr, bila fikir balik..errr..xpelah, mcm menakutkan je rumah ni.. singgah solat di rumah moyang sedara disebelah rumah arwah wan 

ini moyang sedara saya.. dia dah umur 97 tahun masih blh berjalan sendiri, mata pun masih nampak lagi,





heee... ibu berani amek gambar di sini

lepas dah duk lepak2 dkt sini, pergi rumah atuk sedara 




rumput mcm carpet sangat!!!


beliau sangat rajin, dah mcm pegi taman bunga msa first time jejakkan kaki ke sini.. sangat ok... 

rupanya, saya ada kampung lain, NEGERI SEMBILAN tak sedar diri aku rupanya huu~~~ 

Ukhuwah yang erat hanya dapat bertahan jika kita yang pertahankannya. jangan pernah putus hubungan dengan keluarga sendiri. adat tidak pernah dilupa, walaupun sudah tiada tuannya, saya tetap cucunya :).

No comments: