Saturday, July 9, 2011

Perlu ke benda ini semua~~Bersih

Perlu ke benda ini semua~~ 9 Julai 2011

As'salam, salam sabtu. Petang2 mcm ni waktu untuk rehat bersama keluarga tapi hari ini pelik ada yang menjadikan hari yang sesuai untuk bersama family ini sibuk2 duk nak pergi perhimpunan BERSIH 2.0 .
" PERLU KE BENDA INI SEMUA" jangan lah menjadikan atau mewujudkan satu lagi tarikh bersejarah untuk negara Malaysia ini, rasanya tak perlu wujudnya perkara-perkara ini. saya bukan nak bercakap lebih2 sebab tak tau sangat dan kalau boleh tak nak ambil tahu apa yang berlaku sangat, tapi benda ini dah menyusahkan orang ramai, masyarakat sekeliling. menutup periuk nasi ramai pihak!!. 

suka ke tengok cara ini...SUKA KE??

Yang mengetuai perhimpunan ini bukan calang2 orang . Orang yang terpelajar, ada fikiran yang cukup sifatnya, tapi, kesian, fikirannya masih boleh dikatakan pada tahap 0!!. kalau dia seorang yang terpelajar, beliau mampu berfikir baik buruknya benda ini. Lagi banyak keburukan yang kita dapat lihat. Please wake up!! jangan hanya fikir untuk diri sendiri dan orang yang sekepala dengan anda, fikir untuk kesemua pihak. 

jalan2 utama jam teruk.. menyusahkan ORANG!!

Sebab benda ini : saja buat warna merah supaya terang lagi jelas
- ramai orang tak boleh nak bekerja ( ada yang nk buat over time cari duit lebih pun x blh) sebab sekatan jalan raya plus takut ada rusuhan yang tak dijangka. (ayah aku nak keja pun tak boleh tau tak!!
- peniaga2 yang selalunya membuka kedai lagi2 pada hari cuti seperti hari sabtu dan ahad, ada yang terpaksa tutup kedai sebab benda2 mcm ni, dah lah kau halang orang cari nafkah, lain lah kalau semua orang dalam dunia ni kaya macam KAU!! 
- Kesesakan lalu lintas yang boleh kata melampau, hello depan rumah aku sebelum ni tak penah2 nak jam, semalam entah pukul brapa baru reda, kesian orang penat2 balik keja nak sampai rumah awal jadi lambat, mcm orang2 ni takda family pula kan!, kau tu xda family ke!!
- tak kisah lah kau nak bagi kerja atau over time dekat pihak berkuasa mcm polis untuk berjaga-jaga, tapi kan tak fikir ke, daripada polis2 ini duk berjaga2 pasal korang, lebih baik dieorang buat keja lain, duduk rumah ke, tidur ke, kau orang ni jangan lah nak menyusahkan orang lain boleh tak
- orang ramai terpaksa cancel plan (mcm aku, penat plan nak keluar dgn kawan tersayang, terus kena cancel mak ayah tak bagi keluar takut apa2) menyusahkan hidup orang lain tau tak!!!!!. 
- in case kalau ada emergency, dah lah jalan kena tutup dibuatnya ada yang nk bersalin ke, sakit ke, apa ke dah jadi hal lain..dah nak kena hadap polis2,kena soal siasat nak pegi mana semua, dah amek masa.. kalau orang tu sakit jantung alamatnya ... haaa.. kau juga yang kena tanggung..
- satu je kebaikannya je yang aku rasa ada untuk diri aku- Ayah dapat cuti dua hari, bukan senang ayah nak cuti so kena cakap terima kasih ke dekat KAU!! tak perlu kotttt.... 


kuning,kuning, tau x aku ada juga baju kuning.. tapi tak pakai dah sebab tak berani, tau x dah membazir, membazir itu amalan syaitan!!!

So, dah nampakkan keburukannya yang ketara, ni tadi tengok Bernama polis ada jumpa senjata yang disorok untuk perhimpunan ini SO!! kau nak buat rusuhan ke apa haaa.. jangan nak samakan Malaysia dengan negara2 yang selalu melakukan demonstrasi jalanan seperti ini, kau nak cari pasal pun bukan ini caranya, duduk satu meja bawa bincang bersama minum kopi, makan kek sambil bincang OK!!!..
luahan hati seorang yang masih muda, tak tau sangat bab2 ini, As'salam 

2 comments:

KuNanGKuNanG said...

diorng ni menyusahkan tau..

jom join contest ni

http://kunangkunang3017.blogspot.com/2011/07/jom-senyum-bersama-shazny-salleh.htmlna jom join cntest ni...

Unknown said...

kunangkunang : tau xpe.. menyusahkan sangat