Monday, July 11, 2011

Benda2 gila~~

Benda2 gila~~~

As'salam, selamat petang... tiba2 tengah minum air tebu sambil borak2 dengan ibu, teringat satu benda ni, tu yang terus telan air lari2 nak pegi depan laptop naik entry.. tiba2 ada iguana duduk depan laptop hehe.. cakar2 ayam dlu dengan iguana ni,tiba2 nama  BELIAU pop up on my screen hp (macam lama je dah tak keluar nama anda dkt screen ni kan heheh).. cakap merepek2 dengan orang ni, bla,bla,bla..... lupa dah nak ckp apa dkt entry kan heheh.. habis buat bual benda merepek baru teringat , aku nak cakap pasal ini ~~~ BENDA2 GILA yang aku buat sepanjang hidup 20 tahun ni , nak kata gila xdalah gila ala2 tak betul, mereng gituuuu...

1- penah gunting rambut orang, poyo cakap reti guntinglah sangat, yeah dahlah amek gunting jenama apakan main potong je ingat rambut tu kertas ke, dah potong2 tgk mcm senget je, fine potong lagi, bagi sekata, haaaa.. amek kauuu..mengamuklah orang itu, orang itu adalah IBU!! haha.. baru bulan lepas benda ni jadi, berlagak mcm pandai sangat, tengok rambut ibu dah jadi apaaaa... 3 hari 3 malam ibu ckp benda sama, dan hari ini pun die cakap lagi, tapi dah ok dah rambut tu..

takdalah sampai botak aku kerjakan huhu


2- tengok muka mcm budak baik, tapi dlu penah tarik tudung kawan depan traffic light nak balik sekolah, masa tu sekolah rendah, da tak ingat sebab apa aku tarik tudung dia, padan muka hahaha..masa kecik asal kau gengster sangat ainina!!! menangis budak tu, dah la kawan rapat kau!! sangat kurang siuman tindakan anda.. lek2 masa kecik pun, korang ada.. :)

err.. ayat die mcm kurang elok ea..abaikan huhu


3- penah baling pemadam papan hitam dan bulu ayam dekat budak lelaki haaa.. agak berkesan muka dia, sape suruh cari pasalkan, padan muka wakakakak.. jgn ingt nak tunjuk gengster sangat lah, ini otai datang hehe.. tu dlu je..sekarang nak angkat tangan nk cubit pun tak berani dah (yeake)

kalau main baling selipar takpe juga ni baling bulu ayam dengan pemadam...

4- penah masa bulan puasa duduk rumah sepupu, disebabkan nak tolong mak die berkemas, sanggup aku tak puasa, bila ayah call dari rumah tanya puasa tak, " ayong dengan adik puasa ayah(padahal baru lepas makan nasi dengan telur dadar) puasa setengah hari.. menipu je keja kan..


heheh..padahal kekenyangan 

5- kalau dah degil, degil juga...ayah dah pesan main dkt luar rumah pakai kasut, aku punya berlagak siap main bunga api tak pakai kasut..haaa.amek kau paku masuk dkt kaki sampai dua kali, best x ainina? best kan, nasib tak kena potong kaki tu, dah sibuk berdarah kaki boleh ingat bunga api tak habis main lagi.. tak sayang nyawa betul...

takdalah tertebuk smpai mcm ni 

6- rumah atas langit, jadinya mcm best je campak barang2 dekat bawah kan.. sampai satu hari tu rasa nak campak diri sendiri.. panjat balkoni gaya mcm nak buat superman sangat, lepas tu blh ajak adik panjat sekali, haaa..amek kau kena rotan sampai patah hanger tu, ada orang report dekat ayah huhu.. jahat orang tu.. 

ini kucing, lain cite..

7- ini rasanya paling kejam gila, sangat2, sebab hal ni lah aku sayang gila kucing, nak kata tak pandai berfikir rasanya waktu tu dah umur 10 tahun dh blh tau benda tu salah ke betulkan, tu lah berkawan dengan orang yang salah, ini lah jadinya, alkisah.. budak ni datang rumah ajak pegi main, aku pun ikut lah die dgn bawa adik aku sekali yang tak tau apa2 sangat masa tu, mula2 main badminton dkt tingkat atas sekali sbb mcm hall atas tu, then tiba2 ada nampak anak kucing ni, aku pun pegilah main2 dengan kucing tu, tiba2 budak tu blh cakap " jom kita try campak kucing ni nak" haaaa!!!!!!!! kalau difikirkan gila ke budak ni!!! aku boleh cakap " jom2, mcm best,tapi aku taknak campak kau je yang campak " dengan sukanya, budak tu campak kucing dari tingkat 12 wehhhh.. kesian weh, kesian, aku mcm bersalah gila, aku tak taulah kucing tu bangun balik ke tak, nak pegi tengok lepas tu, tapi budak tu tak bagi, sampai sekarang bila fikir benda ni sangat kejam, huhu.. semenjak tu kalau nampak kucing mesti rasa serba salah, tu tak boleh tgk ada yang abuse2 kucing ni.. wa against habis-habisan.... 
comel kot, sangatlah comel huhu.. 


jadinya, setiap yang korang buat tu ada pengajarannya, inilah masa dlu2, kalau dah nakal tu nakal jugakan,, impak terbesar no 7.. sangat2.. sampai sekarang berbekas dihati huhu.. yeahhh..selamat membaca :)


No comments: