Sunday, June 12, 2011

Ada apa di sana - sg. nibong

rumah nenek

Ada apa di sana??
Tempat paling aman buat masa sekarang KAMPUNG NENEK!!!..
dah berbulan2 tak balik, cucu derhaka betul ainina..huhu..
ayat selalu digunakan kalau nenek tanya " nek kena faham cucu nenek ni orang kuat " :p
Sungai nibong, Selangor.. best place ever..walaupun takdalah hebat sgt tempatnya, but still aman damai tak macam dkt sini ..i means dkt rumah, dah lah depan rumah skrg tgh ada construction, lagi lah tak aman hidup, duk ketuk sana, ketuk sini, lori sana masuk, lori sini masuk, bunyi besi jatuh bagai, memang nak pecah telinga duk dengar hari2..

kenapa suka sangat balik kampung?? Senang je nak jawab : apa yang ada dekat kampung susah nak dapat dkt sini. nenek ada sorang je, itu lah nenek, itulah datuk.. best ever grandma :)
kalau balik jumpa nenek confirm dapat makan rendang ayam.
balik kampung tak payah kusut2, bunyi bising pun xda , kalau ada bunyi pun bunyi ayam, cengkerik, paling bising pun cicak.
bangun pagi tengok nenek dengan bunga2 tercintanya, mmg x dpt dipisahkan sampai tempat yang masa zaman budak2 dlu saya main pun dah abis kena tarah, tebas sebab nenek nk tanam bunga..sedih betul dah xda pokok yg slalu aku main2 dengan ulat2 pokok lepas tu bakar ulat tu buat main masak2(ok ainina kau sangat kejam masa kecik2)

boleh lepak2 dkt sini minum petang yaww

bunga apa pun ceq tak tau

rajin ke tak.

tempat masa zaman muda2 dlu, main dkt sini, dah xda dah pokok2 besar, kena tebas dah, sinilah tempat main masak2, bakar ulat pokok haha..

kalau nina yg buat ni hancur agaknya

dari dlu sampai sekarang pokok ni ada

balik kampung blh tengok bunga2 nenek, dkt sini haram nk tanam bunga pa dia, rumah atas langit, silap gaya tanam pokok bunga atas awan :)..
hobi nenek tercinta mmg tanam bunga, kalau boleh pergi sg,besar nak borong satu kedai, depan laman mcm nursery dah.. rasa2 kalau nina cuit sikit pokok2 tu nenek mengamuk tak hehe..
nanti nak buatkan nenek rumah dkt cameron highlands hehe, blh tanam mcm2 dkt sana nek, sayur2 pun boleh nek :)

balik kampung blh pegi pantai, tak yah lah nak kena tunggu pergi teluk intan ke, pantai cahaya bulan ke, cukup dkt sg. haji dorani dengan sg. nibong :).. pantai juga, bau air laut juga, cuma tu lah tak boleh nak mandi.
paling utama, kalau dah balik kmpg tempat utama dituju sg,besar pegi beli kerepek..
borong2 .. beli satu percuma 3.. yeahh menipu sangat!!!..kerepek, kerepek.. mcm2 ada.. pilih je, sangat sedap , dijamin berlemak :)

itu sebab saya suka sangat balik kmpg, paling penting hanya dekat rumah nenek saje boleh kumpul ramai2, jumpa borak2, kongsi mcm2.. :)
kampung paling saya sayang :)




4 comments:

hqfizulhqkim said...

cam dekat je tempat nih :)

ainina rasidan said...

:) :) dekat je dgn rumah anda :) 5 minit saje

hafizulhakim said...

dekatnya! jalan kaki boleh ni :) he3

ainina rasidan said...

hahaha.. jgn gedik2 nk jalan lah awakk haha..