Wednesday, May 25, 2011

terlampau banyak berkata-kata

aku terlampau banyak berkata-kata..
sampai masanya mengundur diri seketika..
diam tidak bermakna hilang..
cuma mencari sesuatu yang pasti..

aku terlampau banyak berkata-kata..
sehingga menyakiti hati mereka tanpa sedar..
tiba masanya aku sepi..
menjadi yang lebih baik..

aku terlampau banyak berkata-kata..
menyusun kata seindah bicara..
sedikit pun tiada tanda..
melakar coretan parut dihati sendiri..
sudah sampai masanya menjadi diam..
tiada kata-kata seindah dahulu..
menjadi yang lebih keras hatinya..

aku terlampau banyak berkata-kata..
sehingga lupa mengeluarkan kata-kata kepada junjungan KITA..
selawat sepatutnya dituturkan..
tasbih seharusnya ku ucapkan..
mengingatiNYA seharusnya aku..
menyintaiNYA sepatutnya aku lakukan..
membaca kitab SuciNYA harus aku amati, hayati..

aku terlampau banyak berkata-kata..
lalai dalam dunia sendiri..
angkuh dengan khayalan sendiri..
dimainkan dengan angan dan impian sendiri..
hakikatnya..
aku masih di sini tanpa ada usaha dan takwa..
sampainya masa untuk mengejar mimpi dan khayalan dengan usaha dan niat yang sebenar

aku terlampau banyak berkata-kata..
ainina .. diamlah buat seketika waktu..
hayati apa yang perlu dahulu..
penuhi apa yang kurang..
barulah kembali dengan dunia yang baru..

No comments: