Thursday, April 7, 2011

MUSUH DALAM SELIMUT~~LIPAS..


LIPAS!!!!...binatang yang paling aku tak suka dalam dunia!!!!.. kalau boleh jejak binatang ni pun aku tak nak tgk!!!!.. sangat menggelikan..
lagi2 lipas yang terbang2 ..
warnanya yang hitam melikat, dengan meleket-leket..
sesungut yang panjang..errr..sayap yang berbunyi
baunya yang busuk..
panjang, runcing...berlari dengan laju..errr...

(nak cari gambar ni pun aku phobia.. geliiii)

peristiwa dengan lipas :
1- dlu masa zaman2 sekolah, aku susah nk bgun pagi, bila ayah kejut bangun tdr tu, aku bgun dgn mata yg tak terbuka berjalan ke ruang tamu, ambil pot untuk tidur balik, sekali bila aku baring je dkt lantai depan tu, errr..aku tertindih lipas abis melekat lipas tu dkt baju..ewwwww...

2. masa tengah2 tidur sedap2, tiba2 aku rasa mcm muka aku ni ada je benda yang busuk hinggap..aku ingt apa.. bila muka mata..LIPAS!!! bergegar rumah aku jerit.. dh la busuk siap sesungut die blh gerak2 atas bibir aku..OMG!!!!

3. tengah2 syok tgk tv, blh pula lipas ni ambil pot sedap punya atas bahu aku.. OMG!! tuhan je yg tahu aku menjerit tahap dewa.. mcm dh xda tempat lain lipas ni nak duduk kan..

4 YANG INI PALING AKU RASA ERRR..MENJIJIKKAN...nak tapau makanan dkt kdai ni, tapau punya tapau, balik rumah nk makan.. LIPAS TU BERENANG-RENANG dalam makanan yg aku tapau.. mmg nk kena saman kedai tu..nasiblah aku perasan ada lipas sbb dh nmpk sesungut die yg panjang tu...

sebab tu lah aku tak suka lipas..geli, jijik, menyampah semuanya lah.. amaran tegar .. jgn kau datang dlm hidup aku..

4 comments:

hqfizulhqkim said...

tadi kan after kita ckp kat hp, boleh plak ada lipas tiba2 muncul kat bilik.

ainina rasidan said...

err????? haaa... itu sebab td fizul gelakkan nina jeritt.die serang bilik fizul balik, balas dendam haha..

synchronous said...

http://silvernitrate31.blogspot.com/ follow me :)

ainina rasidan said...

:) ok dh follow ..wahh..ada blog dh sawalinda