Saturday, March 5, 2011

lakaran untukmu


Sunyi sepi..
kelam kelabu..
semakin hambar..
pengharapan yang tinggi semakin jauh pergi..
pergi yang tiada jawapan..
di sini semakin terus menanti..
menanti dan menanti..

kala terbitnya fajar diufuk timur..
aku masih menanti sehingga terbitnya senja menemani langit..
hati dengan rela memujuk diri..
melupakan apa yang dinanti..

aku dengan tabah ke hadapan
belakang yang ku tinggalkan kini kian samar
semakin jauh aku meninggalkan
semakin sayang aku kepadanya
terdetik dihati untuk melihat keindahana yang aku tinggalkan
kenangan yang telah aku kuburkan
kelihatan masih sama ditempatnya

aku melangkah kebelakang semula
langkahan aku semakin panjang
panjang, dan panjang
penantian aku terus tersemat dihati
kekerasan hati aku terus menebal dijiwa
aku membelakangkan segala kepentingan ku
aku mendahulukannya

setiap penantian pasti ada penghujungnya
ianya sudah berakhir
tiada penantian yang aku harapkan kini
lakaran masa depan yang aku nantikan
corak kehidupan hadapan yang aku bentukkan
bersama dia yang aku harapkan
berakhir disuatu kedamaian yang indah
kehidupan yang warna warni
kegembiraan yang memenuhi ruang hati
hanya satu... hanya kamu.. Sayang..


No comments: