Tuesday, January 25, 2011

Hari emo sedunia~~ arghhhhh

HARI EMO SEDUNIA

hari ni rasanya hari emo sedunia... apa taknya diawal waktu dah kena sentap dengan lecturer.. satu class pula tu. pagi2 dah tercegat depan cls dkt kenanga..pukul 8 am dah smpai depan cls, chill2 dulu, lepak2..siap beli makanan lagi, ingatkan hari ni relaks sikit la, then class start. Mula2, lecturer tu ok, then tiba2 " kring, kring" aku tak tau la lagu apa ringtone budak tu, terus mood belajar hilang dalam cls, ape taknya satu cls dapat lecture free2 je sbb hp dia bunyi.



itu ok lagi xdala kena teruk sgt, our next class.. perghh.. yang ni memang makan dalam ok, ada ke patut lecturer cakap student B.O.D.O.H.. tugas pensyarah adalah mendidik anak bangsa, kalau dah lecturer sendiri duk ckp student bodoh, macam mana tu gamaknya. doa seorang GURU mudah untuk ALLAH makbulkan, bukan untuk tunjuk pandai, tapi macam mana kita nak maju kalau ada pendidik yg sebegini rupa, belajar tinggi-tinggi tapi ada juga kecetekan akalnya di situ, takda niat dihati nak memburukkan pensyarah sendiri cuma rasa tidak puas hati dengan tindakannya. student salah, tugas lecturer betulkan, kami bukan saja2 buat salah, mana ada orang dalam dunia ni saje2 buat salah. lagipun benda tu baru ok, kami semua ni dah la blur dalam class, tiba2 kena hentam macam tu, please la, kami boleh behave , jaga percakapan tapi anda sebagai pengajar tak tahu mana ayat yang boleh guna dan tak boleh guna, anda ajar bahasa kot, kami respect anda sebagai pensyarah siap ada pangkat lagi, tapi janganlah sampai pelajar sendiri tidak respect anda disebabkan pertuturan anda yang tidak boleh diterima pakai.



abis session luahan hati , move on to next class.. ok fine class ni dah la tengah hari buta, bukan nak merungut, tapi almaklumlah dah panas2 macam tu tiba2 kena sentap sekali lagi dengan lecturer. satu class kena ok. malas nak sebut subject ape, tapi the whole class mmg x suka subject ni.. aku tak kisah la sgt nak buat presentation, tapi kena la consider tak semua orang bijak dalam class, ada kekurangan mereka, and u aspect smua orang pandai la, bukan nak cakap aku pandai, tapi kesian dekat students yang tak berapa fasih berbahasa inggeris..kesian kot kena sentap macam tu..biasalah presentation mesti ada cacat celanya, mana ada benda yg perfect dalam dunia, so janganlah terlampau kasar dalam berbahasa.. tapi kami semua pendam dan makan dalam sebab respect anda semua sebab anda lecturer kami, anda juga yang akan bagi mark dekat kami semua,so semua diam je.

kami datang untuk menuntut ilmu, diharap ilmu tu datang dari keikhlasan anda sebagai pendidik dan bukannya keterpaksaan, kepandaian seseorang bergantung pada diri mereka sendiri, tak semua orang mempunyai kelebihan pandai semula jadi, semua itu memerlukan masa., bukan niat nak memburukkan anda sebagai pendidik cuma luahan seorang pelajar yang rasa tidak puas hati dengan cara anda, tapi kamu tidak sedikitkan membenci anda.

No comments: