Sunday, June 10, 2012

mata hati dibuka..

" saya melihat dia,seorang yang sentiasa tersenyum, senyum dan tersenyum. sukar untuk saya melihat wajahnya yang suram, gusar. Namun, sepandai mana seseorang itu mampu menyembunyikan perasaannya yang tengah berduka. menanti seorang yang ceria ini bercerita. cerita bermula, aku mendengar dengan penuh penghayatan. Ceritanya membuka mata hatiku seluasnya, mungkin hanya kenalan biasa, bila bertemu sahaja ada cerita bersama, namun cerita dan semangatnya membuatkan aku mula berfikir-fikir, meneliti setiap kata dan pesanannya.

Tuhan tidak pernah menjanjikan bahawa langit itu selalu biru, Bunga itu selalu mekar, dan mentari itu selalu bersinar., Tetapi, ketahuilah bahawa,  Dia selalu memberi PELANGI di setiap badai, SENYUM di setiap air mata, BERKAH di setiap cubaan dan JAWAPAN di setiap doa ( Ustaz Don Daniyal)"



"Jangan pernah mencintai HARAPAN, takut2 nanti harapan tinggal harapan kerana harapan adalah bermakna BERHARAP semata..tetapi..
Cintailah sebuah PERJUANGAN..kerana perjuangan itu lahir daripada sebuah HARAPAN yang dibaja dengan KERJA KERAS,CINTA,USAHA dan TAWAKKAL padaNya dalam meralisasikan sebuah IMPIAN dan CITA-CITA :)
*Hidup ini sebuah PERJUANGAN ( syazasoraya Sauli)

"terima kasih sahabat, kerana anda telah membuka mata hati saya untuk berfikir sejenak"

Jangan pernah hidup kita ini penuh dengan harapan yang tidak jelas kelak memakan diri, dan jangan terlalu menanti yang tidak jelas lagi, jika belum masa kita memiliki" 


No comments: